Recenzie Mr. Robot (Răzvan Dragomirescu)

What is it about society that disappoints you so much? O simplă întrebare la care protagonistul serialului a răspuns perfect, acoperind toate ariile societății. Titlul serialului nu se referă la vreun android, ci la un hacker care se pregătește să atace marile corporații capitaliste. Mr Robot este de fapt doar un sprijin pentru adevăratul erou al serialului, Elliot Alderson, un programator de calculator la o firmă de securitate cibernetică.

Elliot, interpretat de Rami Malek, este o persoană foarte închisă care ține mereu un monolog intern paranoic și urăște tot ceea ce societatea actuală a dăruit omenirii. Elliot are o viziune sumbră asupra societății: își imaginează oamenii ca simpli pioni ce sunt folosiți, fără ca aceștia să realizeze, de către cei care dețin puterea. Dese sunt intervențiile lui Elliot în care acesta își exprimă, sub forma unui monolog, percepțiile sale despre democrație, Facebook, social media sau denaturarea relațiilor interumane. Reprezentativ în acest sens este următorul citat: „Uneori visez că salvez lumea, salvându-i pe toți din mâna invizibilă, cea care ne marchează cu o insignă de angajat, cea care ne forțează să lucrăm pentru ei, cea care ne controlează zilnic fără să știm. Dar nu pot s-o opresc, nu sunt atât de special, sunt doar un anonim, un sihastru.”

Abilitățile lui Elliot sunt remarcate de Mr. Robot (Christian Slater), un tip misterios, îmbrăcat într-o uniformă de electrician pe buzunarul căreia se află inscripția Mr. Robot, șeful unui grup de hackeri numit fsociety. El îi propune să se alăture grupului, după care îi prezintă lui Elliot planul său de a distruge societatea capitalistă prin atacuri informatice repetate, scopul final fiind acela de a produce cel mai mare accident de redistribuire a averii din istorie.

Sam Esmail, regizorul serialului, a confirmat câteva influențe majore pentru serial, precum American Psycho, Taxi Driver, A Clockwork Orange și The Matrix. Esmail a creditat în special Fight Club ca inspirație pentru protagonistul care suferă de dedublarea personalității. Narațiunea realizată de către protagonist a fost inspirată de Taxi Driver, iar alte influențe menționate includ Risky Business în ceea ce privește coloana sonoră, Blade Runner pentru dezvoltarea personajelor și serialul Breaking Bad pentru arcul narativ.

Mr. Robot a fost primit cu laude din partea criticilor și a câștigat diferite premii, inclusiv Globul de Aur pentru cel mai bun serial TV la categoria dramă și un Premiu Peabody. În 2016, serialul a primit șase nominalizări la Premiile Emmy, iar Malek a câștigat la categoria Cel mai bun actor principal într-o dramă.

(Visited 41 times, 1 visits today)