The Vampire Diaries, 8 sezoane, 171 de episoade, 8 ani, personaje foarte bine conturate. La baza acestui serial stă seria Jurnalele Vampirilor, de L.J Smith, dar serialul depăşeşte cu mult povestea originală. Timp de 8 ani de zile acest serial ne-a ţinut cu sufletul la gură,  iar despărţirea de el a fost foarte dureroasă pentru fanii acestuia.

Serialul a avut la bază povestea dintre doi fraţi a căror relaţie a avut pe tot parcursul poveştii urcuşuri şi coborâşuri. S-au iubit, s-au rănit, s-au urât reciproc, au fost aliaţi, duşmani, ca la final să se ierte. Povestea se învârte în jurul celor două personaje, care pe rând, au devenit protagonişti şi antagonişti.

La început, deşi Stefan era băiatul bun iar Damon antieroul, rolurile s-au inversat deseori.  Deşi ura lor s-a făcut remarcată, aceştia nu eu renunţat o secundă să se iubească, rămânând constantă dorinţa fiecăruia dintre ei ca celălalt să trăiască. Întâlnirea lor de la sfârşit subliniază o scenă încărcată de emoţii. Aceştia se întâlnesc în lumea de dincolo, iar gestul lui Damon de a-l saluta în stilul său caracteristic ne întoarce înapoi în timp, la începutul serialului.

Ceea ce i-a legat cel mai mult pe cei doi fraţi a fost iubirea pentru aceeaşi femeie şi nu o dată, ci de două ori. De aici venind şi rivalitatea care face intriga serialului. Tocmai diferenţa dintre cei doi ne face să îndrăgim atât de mult acest serial. Până şi iubirea se manifestă diferit. Cuplul Elena-Stefan ne-a dus cu gândul la prima iubire şi la fluturi în stomac pe când în cuplul Elena-Damon e vorba de acea poveste de dragoste care schimbă totul.

Damon şi Elena au trăit fericiţi până când moartea i-a despărţit. Astfel, Elena se reîntâlneşte cu toţi ai ei, pe veranda casei Gilbert, undeva într-o altă dimensiune, găsindu-şi şi ea pacea. Şi Damon îşi regăseşte fratele, acolo unde îl lăsase cu mult timp în urmă, în casa Salvatore. Au fost Jurnalele Vampirilor. A fost o poveste despre dragoste, despre prietenie, despre sacrificiu, despre alegeri greşite, despre bine şi rău.

Acest îndrăgit serial a fost creat şi regizat de Kevin Williamson şi Julie Plec. A avut premieră pe postul de televiziune CW în septembrie 2009 şi a fost înceiat în martie 2017. Au fost Jurnalele Vampirilor. A fost o poveste despre dragoste, depre prietenie, despre curaj, despre sacrificiu, despre alegeri greşite, despre bine şi rău.