Care este natura timpului? Nu este cel mai bun subiect pentru un film de lungmetraj popular, am putea crede, până când „Mr. Nobody” vine să demonstreze contrariul. Ca un „Benjamin Button” al unui om de gândire, filmul abordează anumite concepte foarte complexe, cum ar fi numărul infinit de posibilități pe care viața umană le oferă. Acest fapt este prezentat într-un mod distinct, prin intermediul eroului Nemo Nobody, mai exact prin ilustrarea diferitelor vieți pe care el le-ar fi trăit, dacă ar fi făcut alte alegeri. Această coproducție de mare buget în limba engleză arată că europenii pot concura în domeniul SF-ului. Având în vedere cursul versatil al filmului ca poveste de dragoste și fantezie, perspectivele sale comerciale sunt puternice, dar nu copleșitoare. Filmul are nume de top ca Jared Leto, Sarah Polley și Diane Kruger.

Regizorul belgian Jaco Van Dormael, al cărui repertoriu concis include „Ziua a opta” și „Toto le heros”, descrie cel puțin trei vieți distincte pentru Nemo, un copil de 9 ani. Totul începe când băiatul este forțat să facă o alegere aproape imposibilă: să rămână în Anglia cu tatăl său sau să sară într-un tren și să meargă în America cu mama sa. Acest moment îngrozitor este plin de durere și tristețe, tânărul Thomas Byrne fiind prima dintre încarnările lui Nemo.

Dacă ar fi rămas cu tatăl său, el s-ar fi căsătorit cu blonda Elise și ar fi trăit într-o căsnicie dureroasă, cu o soție afectată de depresie cronică. Din iubire pentru ea, după moartea acesteia, el ar fi călătorit spre Marte pentru a-i împrăștia cenușa, într-o scenă futuristă încântătoare.

Dacă ar fi sărit în tren să-și urmeze mama, s-ar fi îndrăgostit de Anna, într-o poveste extrem de romantică. Dragostea dintre ei se încheie cu separarea lor ani de zile, până când se regăsesc tineri adulți. În acest cadru, este prezentă și melodia „Where Is My Mind”, interpretată de cei de la Pixies, care apare și pe coloana sonoră a cunoscutei producții „Fight Club”.

O a treia posibilitate, aparent negativă, îl prezintă pe Nemo, care alege să devină bogat. În loc să fie fericit, el se căsătorește cu Jeanne (Linh-Dan Pham) și trăiește într-un mariaj lipsit de dragoste, care se sfârșește ca o tragedie fără sens. Puțin prea des, suntem proiectați în viitorul îndepărtat, unde Nemo este pe cale să moară la o vârstă înaintată de 118 ani. Fiind ultimul muritor viu într-o lume care a învățat să-și reproducă celulele, el este un element de curiozitate, monitorizat de un psihiatru tatuat și intervievat de tânărul jurnalist Daniel Mays. Adultul Nemo, interpretat de Jared Leto, nu-și poate recunoaște propria viață sau nu-și amintește pe care dintre cele mai multe drumuri posibile l-a ales. La un anumit nivel, el pare să fi trăit toate posibilitățile. Sfârșitul intrigant lasă o întrebare deschisă, sugerând că fiecare viață merită să fie trăită.

Imaginile cu ochii albaștri ai lui Leto ghidează privitorul prin labirintul timpului și al alegerilor. Scenele controversate ale lui Van Dormael sunt mai mult decât potrivite pentru direcția acestei povesti de două ore, editate de Matyas Veress și Susan Shipton, într-o narațiune fluidă, ușor de înțeles. Totul se reduce la ideea că viața umană este prețioasă cu toate complicațiile ei și fiecare alegere pe care o facem are consecințele ei.