Povestea prințesei din castelul de sticlă

Câteodată avem impresia că viața e nedreaptă pentru că nu putem rămâne în oraș cât dorim sau poate că nu am avut timp să ne vedem cu anumite persoane, dar filmul acesta ne va vindeca de orice supărare. Atunci când o narațiune începe cu „N-am ieșit din casă de 17 ani”, începi să-ți dai seama că poate ești mai norocos decât ai crezut și lumea nu mai e așa de crudă cum ți se părea înainte. Să ai posibilitatea de a te bucura de mediul exterior poate că ți se pare o banalitate, însă pentru Maddy (Amandla Stenberg), asta ar fi o adevărată fericire.

Crescută într-un castel de sticlă din cauza unei imunodeficiențe severe, Maddy poartă o viață normală fără a conștientiza ce pierde stând în spatele zidurilor transparente. Asta până în ziua în care își face apariția Olly (Nick Robinson), simpaticul băiat din vecini.

Filmul poate fi împărțit în trei acte: primul este și cel mai bun fiindcă pune bazele acțiunii care le va schimba viața tuturor personajelor implicate. În această primă parte, Maddy și Olly, care de la un salut la geam au trecut la scris mesaje, e-mail-uri și vorbit la telefon, fac tot posibilul să se bucure de relația lor atipică. Mi-a plăcut în mod special această parte fiindcă între cei doi actori există o chimie grozavă care cucerește publicul și-l face să-i îndrăgească din prima clipă. Fiind la început, există gesturi și flirturi stângace, precum și un amestec haios de complimente. Vizual, regizoarea reușește să creeze o lume magică, nu se limitează doar la a arăta unele mesaje pe ecran, ci creează scene fictive ce au loc în capul lui Maddy.

Toată pelicula e plină de scene haioase și gesturi pe care le face astronautul prezent în toate scenele menționate mai sus. Urmărind filmul veți vedea ce rol are acel astronaut. După cum era de așteptat, pasiunea tinerească învinge vigilența bătrânească, astfel încât Olly și Maddy ajung să se întâlnească. Evoluția lui Maddy se vede până și în coloritul hainelor sale, contrastul dintre ea și Olly fiind mult mai pronunțat la început. Un asemenea detaliu vizual reușește să compenseze majoritatea replicilor mult prea siropoase, specifice totuși acestui gen.

Atunci când mama află micul său secret, îi interzice să mai corespondeze cu vecinul. Astfel, Maddy decide că e momentul să-și riște neobișnuita viață pentru a trăi cu adevărat o aventură.

Așa începe actul al doilea: deși mama sa nu era de acord cu Olly, Maddy fuge cu acesta în Hawaii pentru câteva zile. Aici mi-au apărut primele întrebări: Cum a putut face rost de carte de identitate dacă nu a ieșit din casă niciodată? Cum putea să plătească anumite lucruri? Dar lăsându-te furat de frumoasele imagini din Hawaii, nu vei mai observa că lipsește ceva.

Alături de o coloană sonoră modernă și plină de ritm, te vei arunca vesel în cel de-al treilea act, care e surprinzător, dar nu neapărat și bun. Asta pentru că vei ajunge să judeci un personaj pe care l-ai susținut până la acel moment.

Dacă am menționat deja coloana sonoră hipnotizntă, peisajele minunate și artificiile regizorale ca plusuri evidente ale filmului, țin să-i mai adaug aici pe actorii principali. Nick Robinson îmi era necunoscut, dar pe Amandla o știam din filmul Colombiana, unde avea doar 10 ani.

Inspirat din romanul pentru adolescenți scris de Nicola Yoon, Everything Everything (Absolut tot) va fi probabil noua poveste de dragoste preferată a tinerilor. În ciuda lacunelor din scenariu și a unor răsturnări de situație care fac mai mult rău decât bine în ceea ce privește credibilitatea personajelor, chimia dintre cei doi protagoniști și curajul de care dau dovadă sunt elemente care ți se imprimă cu adevărat în minte. Putem observa încă o dată că omul face absolut tot din dragoste.

Câteodată, prima șansă poate deveni și ultima. Vei risca totul pentru dragoste sau vei alege să rămâi departe de fericirea ta?