V-ați gândit vreodată cum ar fi să vă treziți fără amintiri? Cum ar fi ca într-o zi să uitați tot ce ați simțit despre o persoană, tot ce ați văzut și făcut împreună cu ea?

Joel Barish (Jim Carrey) descoperă într-o zi în cutia poştală un bileţel în care scrie că fosta lui iubită, Clementine (Kate Winslet) şi-a şters toate amintirile pe care le avea cu el şi în care este rugat să nu-l caute pentru că nu-l va recunoaşte. Când Joel apelează la acelaşi procedeu creierul lui retrăieşte toate amintirile cu Clementine. În subconştient, însă, el încearcă să o păstreze, numai că odată început, procesul trebuie terminat fără ca el să se trezească. După o alergare continuă printre toate amintirile lui, Joel reuşeşte să-şi ascundă o singură frântură despre Clementine, acea rugăminte a ei: „Mergi la Montauk”. În final Joel trebuie să descopere dacă atunci când ai iubit odată pe cineva, îl vei iubi şi a doua oară fără să ţi aminteşti persoana respectivă.

De departe, unul dintre motivele pentru care m-am uitat la film, au fost actorii. Jim Carrey și Kate Winslet au făcut ca fiecare secvență să pară reală. După cum bine știți unii dintre voi, Jim Carrey este un actor de comedie, care a jucat roluri importante în filmele: Masca (Stanley Ipkiss), Tăntălăul și gogmanul (Lloyd Christmas), Dumnezeu pentru o zi (Bruce Nolan), etc.

Eternal sunshine of the spotless mind este cea de-a doua colaborare dintre  Michael Gondry (regizor) și Charlie Kaufman (scenarist), prima fiind Bizara natură umană din 2002. Când oamenii aud de Kaufman se așteaptă la povestiri bizare, întunecate, care îi provoacă pe spectatori să acorde o atenție deosebită.

Eternal sunshine of the spotless mind nu este acel tip de film de dragoste plin de clișee, ci este unul original. Deblocarea secretelor este parte a bogăției unui film fantastic. Chiar și versurile cântecului stupid care poartă numele Clementine –pierdut și plecat pentru totdeauna– prind sens atunci când Joel se luptă să o păstreze pe Clementine în mintea sa, forțând amintirile lui din copilărie. Kaufman, Gondry și actorii potriviți au realizat un film remarcabil, care să te poată face să zâmbești, ca apoi să te furișezi undeva liniștit, să nu vadă cineva că inima ți-e frântă.